شرایط پذیرش دندانپزشکی در روسیه
نوشته شده توسط : ویدا اسماعیلی

روسیه کشوری پهناور است که از یک طرف با نروژ و فنلاند و از طرف دیگر با چین و مغولستان و کره مرز مشترک دارد. اگرچه روسیه یکی از قدرت‌های جهانی بحساب می‌آید اما در برخی جنبه های آموزش عالی، کشوری شناخته شده  نمی‌باشد. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های دنیا تعداد زیادی از دانشگاه های روسیه در بین برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. وقتی صحبت از دانشگاه های پزشکی در سطح جهانی می شود، کشور روسیه به علت دارا بودن تعداد زیادی دانشگاه پزشکی به عنوان یکی از مقصد هایی است که همیشه مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی حدود 50 دانشگاه پزشکی در سراسر روسیه وجود دارد. دانشکده های پزشکی در روسیه دوره های عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، فیزیوتراپی و … را ارائه می کنند.

 
آن دسته از افرادی که قصد دارند تا در رشته دندان پزشکی در دانشگاهی مناسب با هزینه­ ی تحصیلی پایین و در خارج از ایران تحصیل کنند، تحصیلدندانپزشکی در روسیه می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای اپلای مد نظر قرار دهند. افراد متقاضی تحصیل دندان پزشکی در روسیه پس از تحصیل خود از امکانات شغلی مناسبی برخوردار خواهند شد و همچنین با تحصیل در روسیه می توان به اقامت در روسیه نیز دست یافت. تحصیل دندانپزشکی روسیه نیز مانند تحصیل پزشکی در روسیه شرایط عالی برای دانشجویان بین‌المللی دارد. به این دلیل که با شرایطی نسبتا ساده می توان از دانشگاه های روسیه پذیرش گرفت و در مقایسه با کشورهای دیگر هزینه‌هایی به مراتب پایین‌تر و به زبان انگلیسی دارند.
 
شرایط پذیرش دندانپزشکی روسیه
 
پذیرش دانشجو در رشته پزشکی و دندان پزشکی برخلاف بعضی از کشورها در روسیه بدون آزمون انجام می گیرد و متقاضیان تحصیل در رشته دندان پزشکی باید دارای مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی، با معدل حداقل 17 باشند. تدریس در این کشور به دو زبان روسی و انگلیسی انجام می گیرد و متقاضی که دارای مدرک زبان است دیگر نیازی به حضور در کلاس های زبان را ندارد.
 
در وحله اول متقاضیان برای تحصیل دندانپزشکی می بایست دوره های پادفک را که دوره های 9 تا 12 ماهه می باشد را پشت سر بگذرانند و بعد از طی کردن امتحانات پایان ترم، به دوره های اصلی دندانپزشکی وارد شوند. در دوره پادفک درس هایی که  برای رشته پزشکی و دندانپزشکی تدریس می شود شامل ریاضی، شیمی، زیست و زبان می باشد و همچنین برای ورود به دوره های پادفک مدرک زبان مورد نیاز نیست. هزینه این دوره ها جدا از هزینه دانشگاه حساب می شود. متقاضیانی که قصد دارند تا به زبان روسی تحصیل کنند باید یک دوره ی 6 تا 10 ماهه زبان روسی را طی کنند و سپس وارد دانشگاه شود.
 
بررسی هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه
 
هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه با یکدیگر متفاوت است. برخی از آنها به این شرح می باشند. دانشگاه نووسیبیرسک: این دانشگاه دولتی در شهر نووسیبیرسک در سال 1959 تاسیس شد و دارای دانشکده های اقتصاد، دانشکده زبان های خارجی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی و… می باشد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه 3000 $ (دلار) برای هر سال تحصیلی می باشد همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه و بررسی موارد دیگر آن با موسسه حقوقی نادیا در ارتباط باشید.




:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: