چگونه یک هاست انتخاب و خریداری کنیم؟
نوشته شده توسط : ویدا اسماعیلی

هاست پربازدید از الینا هاست

امروزه با پیشرفت اینترنت در کشورمان شرکت های فروش هاستینگ بسیار زیادی به وجود آمده اند.

اما کدام یک برتراست؟ برای انتخاب هاست بهینه من برای شما راه کاری در نظر گرفتم.ابتدابه چند سایت معروف سرزده واز مدیر سایت بپرسیداز چه هاستی استفاده می کند.وهاست آن ها چه خصوصیاتی دارد.

خوب حتما هرکدام از آن ها یک هاست با خصوصیات مختلف به شمامعرفی می کنند.تا اینجا شما هنوزبه نتیجه مطلوبی دست نیافته اید. حال وقت آن رسیده که خود دست به کار شوید و اقدام به خرید هاست پربازدید و نامحدود کنید .شما باید در مورد هرکدام از هاستینگ هایی که به شما معرفی شده تحقیق کنید.

سرعت : یکی از پارامتر های مهم خرید هاست خوب سرعت آن می باشد. معمولا بازدیدکنندگان سایت به سرعت اهمیت زیادی می دهند. اگر یک وب سایت سرعت یک سایت پایین باشد بدون شک بازدیدکننده دیگر از آن وب سایت استفاده نمی کند.

1 - در سایت هاست باز به آدرس hostbaz.org سرعت یک خرید هاست به موارد زیر بستگی دارد : سخت افزار سرور : استفاده از هاست پربازدید یک سرور با سخت افزار قوی باعث بالا رفتن سرعت سایت می شود. قدرت سخت افزار هاست پربازدید باید بیش از مقداری منابعی که از آن استفاده می شود باشد.

این مقدار مصرف به تعداد سایت میزبانی شده ، بازدید ، و … بستگی دارد

دیتاسنتر : این مورد بسیار مهم است که خرید هاست شما در کدام کشور و کدام دیتاسنتر (datacenter) قرار داشته باشد و خرید هاست سرعت پورت ( port) چه مقداری باشد. استفاده از دیتاسنتر های معتبر و با سرعت بالا و شبکه خوب (uptime) در سایت شما بسیار مؤثر می باشد. uptime مقدار زمانی می باشد که سرور سایت شما در دسترس بوده است و دان تایم (down time) مقدار زمانی می باشد که سرور شما از دسترس خارج شده است.

۳ سیستم مدیریت محتوا : این یعنی نرم افزاری که برای مدیریت سایت خود در هاست خود آپلود کرده اید که درصد کمی از ان مربوط به سخت افزار سرور می باشد. هرچه سیستم مدیریت محتوا امکانات بشتری داشته باشد ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای بارگذاری (load) سایت داشته باشد. همچنین درصدی هم مربوط به حجم عکس و بانک اطلاعاتی سایت می باشد.

امنیت اطلاعات : ۲ پارامتر مهم برای امنیت اطلاعات استفاده از raid و پشتیبان گیری می باشد. با استفاده از raid 1 در خرید هاست اطلاعات هاست شما در یک هارد دیگر خرید هاست هم ذخیره می شود تا در صورت از بین رفتن هارد اول ، اطلاعات حذف نشود. پشتیبان گیری : ممکن است اطلاعات سایت شما ناخواسته حذف شود و یا خرید هاست به سرور نفوذ شود و یا هارد های سرور از بین برود.خرید هاست هاستینگ ها با تهیه نسخه پشتیبان در خرید هاست مقاطع زمانی مشخص و انتقال آنها به سرور دیگری ، همیشه یک یا چند نسخه از اطلاعات وب سایت را در سرور دیگری نگهداری می کنند تا زمانی که مشکلی برای اطلاعات سایت بوجود آید از آن استفاده کنند.

وب هاستینگ همان چیزی است که وقتی می خواهید وب سایت تان روی شبکه بین المللی (اینترنت) برای همه قابل دیدن باشد به آن نیاز دارید.

خرید هاست پربازدید به زبان ساده، وب سایت شما باید روی یک سرویس دهنده میزبان قرار گیرد. کامپیوتر شخصی شما هم می تواند به صورت یک سرویس دهنده میزبان تنظیم و راه اندازی شود اما اگر قصدتان جذب ترافیک یا «بازدید کننده» از خرید هاست زیاد برای سایت تان است، این کار زیاد عاقلانه به نظر نمی رسد برای اینکه وب سایت شما در اینترنت در دسترس باشد لازم است کامپیوترشما همیشه روشن و به اینترنت متصل باشد؛ به محض خاموش شدن کامپیوتر دیگر کسی سایت شما را نمی بیند.

از طرف دیگر اگر از در سایت برتینا www.bertina.ir/host با نرم افزارهای راه اندازی سرور آشنا نباشید، این کار می تواند برای شما پیچیده باشد در نتیجه خرید هاست اصلاح اشکالات و خرابی های احتمالی سرورتان وقت و انرژی زیادی می خواهد .

هاست وب هاستینگ به همین دلایل تمام شرکت ها، ارگان ها و حتی افراد شخصی که نیاز به وب سایت دارند برای میزبانی سایت شان به سراغ شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی می روند. در چنین شرکت هایی سرورهای آنها غالباً در خارج از ایران و در معروف ترین و مجهزترین Datacenterهای دنیا قرار دارد جایی که به صورت ۲۴ ساعته برق به سرورها متصل است و اینترنت قطعی ندارد و برای مواقع اضطراری تمهیداتی اندیشیده شده است.

خرید هاست و دامین رایگان شما به عنوان مشتری به فضای کوچکی در elinahost.com از این خرید هاست دسترسی دارید که با داشتن فضایی هرچند کوچک و کم حجم به یک تیم از متخصصان اینترنت برای نگهداری خرید هاست تان متصل خواهید بود که در طول ۲۴ ساعت می کوشند که این سرویس متوقف نشود.

هر سرویس عمومی و اضافی نصب شده روی خرید هاست سرورهای مشترک و هر سایت دیگر روی آن سرور می تواند یک کانال ورودی برای هکرها باشد. همچنین حجم و انبوه درخواست ها روی سرور پایداری و سرعت آن را قطعاً کاهش خواهد داد. خرید هاست پربازدید از طرف دیگر این نکته که سرورهای میزبان شما در چه مرکز داده ای و در کدام کشور واقع شده و فراهم شدن شرایط امکانات الینا هاست از خرید هاست نظر پهنای باند، امکانات امنیتی، استحکام بنای فیزیکی، پیش بینی شرایط بحرانی مانند قطعی برق، آتش سوزی، زلزله و... تا چه میزان است از شاخص های مهمی برای تصمیم گیری جهت انتخاب یک سرویس دهنده خدمات میزبانی وب است.

خرید هاست پربازدید (داخل کشور)

به طور خلاصه به سرویس های هاستی گفته می شود که سرور آن در داخل کشور یعنی ایران قرار دارد.

1 – مزایا – سرعت 2 الی 4 برابر بالاتر جهت دسترسی به سایت ها : اگر سرور میزبان سایت شما در داخل ایران باشد سرعت دسترسی به اطلاعات یا به اصطلاح سرعت لود شدن سایت برای کاربران داخل ایران سریعتر از دسترسی به اطلاعات در سرور های موجود در خارج از کشور است و این بیشتر به دلیل بُعد مسافت و پایین بودن پینگ می باشد.

امنیت اطلاعات برای سایت های دارای اطلاعات حائز اهمیت و حیاتی، مانند سایت های دولتی : از آنجا که خرید هاست دولتی و سایتهای برخی شرکتها حاوی اطلاعات حیاتی و مرتبط با منافع ملی هستند به این گونه سایت ها اکیداً توصیه می شود از هاست ایران برای میزبانی وب سایت خود استفاده نمایند. – دسترسی به سایتها در صورت بروز اختلال شبکه اینترنت کشور: هنگام اختلال در خرید هاست اینترنت ایران معمولا شاهد کندی یا عدم دسترسی به سایتهایی که روی سرورهای خارجی قرار دارند خواهیم بود اما در صورتی که خرید هاست بر روی سرور های محلی (داخل ایران) میزبانی شود سایت برای بازدید کنندگان ایران بدون هیچ مشکلی بازخواهد شد.

2 – معایب – کیفیت متوسط شبکه دسترسی به اینترنت : متاسفانه در ایران از نظر کیفیت شبکه ی دسترسی به اینترنت دارای خرید هاست پربازدید توان رقابتی چندانی با برخی از کشورهای پیشرفته هاست دهی آمریکا و اروپا (فرانسه,آلمان,آمریکا,کاناداو …) نیستیم و از این نظر دیتاسنترها در نتیجه خرید هاستهای پربازدید الینا هاست موجود در این قاره ها از کیفیت و شبکه پرقدرت تری برخوردار هستند.

پایداری (UpTime) پایین تر نسب به هاست خارج از ایران: همانطور که در بالا ذکر شد متاسفانه در ایران کیفیت شبکه ای در حد کشور های پیشرفته نداریم که این عمل باعث کمی پایین آمدن میانگین آپتایم سرور ها و در نتیجه آپتایم وب سایت ها می باشد خرید هاست آپتایم شبکه در ایران می تواند بین 98.5 الی 99 درصد باشد. در سرور های خرید هاست پربازدید ایران به دلیل استفاده از یکی از معتبر ترین دیتاسنتر های الینا هاست درخاورمیانه آپتایم سایت خرید هاستهای پربازدید الینا هاست تا 99.9 درصد تضمین می شود. – پهنای باند کمتر: به دلیل کم و گران بودن پهنای باند در داخل کشور به سرویس های هاست  پهنای باند کمتری نسبت به سرویس های هاست خارج ایران تعلق می گیرد. – عدم امکان استفاده مستقیم از کنترل پنل cPanel بر روی سرور های ایرانی: متاسفانه کنترل پنل محبوب و پرقدرت سی پنل سرور و ای پی های ایرانی را تحریم کرده است و به همین این دلیل امکان نصب این کنترل پنل به طور مستقیم بر روی سرور های ایرانی وجود ندارد و از این رو نصب این کنترل پنل بر روی این سرور ها به دلیل نیاز به استفاده از ترفند ها، دشوار می باشد و معمولا به همین دلیل اکثر سرویس های هاست داخل کشور دارای کنترل پنل لینوکس می باشند.

منبع : الینا هاست

 





:: برچسب‌ها: هاست , خرید هاست پربازدید , خرید هاست ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: